Dorpsraad Kerkdriel

Sinds 2021 heeft Kerkdriel een dorpsraad, die samen met alle andere Kerkdrielenaren zich in wil zetten voor het dorp. Een uitdaging met zoveel inwoners, maar die uitdaging gaan de enthousiaste dorpsraadsleden graag aan.

Begin 2020 hebben de eerste contouren van de Dorpsraad Kerkdriel zich gevormd en gedurende 2020 is dit concept in zijn definitieve vorm gegoten. Het voorlopige bestuur was gevormd, een Facebook pagina en een Website gerealiseerd, de Statuten geformaliseerd en gaande weg door de gemeente gelijk al in projecten getrokken.
U kunt zich wel voorstellen dat een Dorpsraad, voor een dorp met een zo’n gemêleerde samenstelling, enige tijd nodig heeft om zijn pad te vinden. Corona was in 2020 en 2021 een grote spelbreker waardoor in 2022 pas echt aan een start gewerkt kon worden. Het definitieve bestuur was in 2021 gevormd en de richting hoe te gaan werken was bepaald. De Dorpsraad hoopt samen met alle Drielenaren te kunnen werken aan een beter, veiliger, schoner, mooier dorp die een bezoek waard is. Een uitdaging met zoveel inwoners, maar die uitdaging de enthousiaste dorpsraadleden graag aan.